Monday, January 31, 2011

我只在乎你


这是我最新的作品,是一首钢琴演奏,邓丽君的我只在乎你。
重新编排了这首歌,加入了很多感情在里面。

This is my new music, a piano piece,''u are the only one I care''by Theresa Teng
I rearranged the song and played it.


树欲静而风不止,子欲养而亲不在
A Chinese idiom (to be filial to your parents)




希望大家会喜欢
Hope U like it




新创作多一两天就会发表,尽请期待!
My new song will be out in theses two days!

10 comments:

  1. 玩得很棒啊!!加油哦!!

    ReplyDelete
  2. Bro...you are really good, i m impressed....i support you n hope that you keep your passion in music until the end, use it to touch lifes n sharing possitive messages...I m sure u r gifted for a reason......n you got to find out, as i m still finding too.

    加油,共勉之。
    韦樊

    ReplyDelete
  3. Issit the photos and MV u make it yourself? The video is very meaningful and the song u play is very touch~

    ReplyDelete
  4. Hey, 你的词曲都是自己写的吗?
    背景的乐器呢?
    还有,请问你的录音是在哪里完成的?

    ReplyDelete
  5. Millie:是的。。在家完成。。用电脑编曲

    ReplyDelete
  6. 改編的非常美麗。我的期末報告是要為「我只在乎你」填詞。我由你的改編曲得到靈感,才填出詞。非常謝謝你。你改編的真的很美。我只在乎你˙愿與子偕老

    那日桃樹下相遇,花兒開得正艷麗。
    你與我說「桃之夭夭」,於是我成了你的妻。
    洞房燈花結雙蕊,花燭微暗對君言。
    「我為桃花葉蓁蓁」,只愿能宜子家人。

    我只求,生生得白首,世世把緣修。
    君為蔓草,我愿為汝零露。
    暮暮朝朝,瑩瑩與君相守。
    雖至晌午不復見,翌日又依梢。
    雖世常與愿違,總有聚散離別。
    我只求,君能執我手,相與同偕老。

    獨行在那奇樹庭,葉兒正兀自茂密。
    喃喃道「庭中有奇樹」,於是我為卿涕泣。
    與君生死別期年,竟羨蠟炬淚得乾。
    人離皆能再復會,我君獨無再返期。

    我只求,生生得白首,世世把緣修。
    君為如月,我愿為爾星斗。
    夜夜宵宵,雙雙把暝亮照。
    月偶有晦又何妨,夜夜有星光。
    好官人莫憂心,此生情緣雖盡,
    盼來世,君復執我手,與我同偕老。

    我只求,生生得白首,世世把緣修。
    君為繁春,我便是那春紅。
    年復一年,為春逝因春生。
    殘蕊愿為護花壤,來年再添香。
    好郎君莫憂愁,此世情緣雖了,
    待來世,君復執我手,與我同偕老。

    這是我填的詞,再次感謝你。

    ReplyDelete